Första veckan

Nu har jag jobbat fem dagar på stroken och jag trivs hur bra som helst! De anser mig redan vara färdig med inskolningen då allt gått så bra så nu är jag självgående, men får såklart den rådgivning och stöttning jag vill ha! :) Det läskiga är att de litar på att jag ska ha huvudkontrollen över arbetsterapeuterna på avdelningen i sommar. Vi kommer vara tre sommarvikarierande at´s och de två andra börjar på måndag och arbetar 2mån på avdelningen. Problemet är bara att det inte kommer finnas ngn ordinarie at alls på plats. Mycket intressant hur detta ska gå! De jag vikariera med i sommar gick ut i januari iaf, men jag känner inte dem. Hoppas på bra kollegor.. :) Det är också något roligt, eftersom jag haft min femveckorspraktik på enheten (i de gamla lokalerna) så är jag ju van vid att bli presenterad som arbetsterapeutstudent när jag är med på bedömningar och dyl, men nu de första inskolningsdagarna blev jag presenterad som deras kollega. Konstig känsla. Jag är verkligen färdigutbildad nu, eller är man någonsin det eg??
Arbete på en akutavdelning är både roligt och omtumlande. Människor i kris som hanterar detta på mycket varierande sätt, men det är ju förståeligt. En stroke är inte att leka med om man säger så.
Jag trivs iaf hur bra som helst på mitt nya arbete, men lägger mej redan ring 21 för att jag är helt slut efter mina arbetspass!! Nu ska jag äta glass och sen blir det sängen för mig.. sista arbetsdagen för denna vecka imorgon! Och vet ni vad? Jag längtar till jobbet! Är det inte ett bra tecken så säg!? Tror då verkligen jag hittat mig ett yrke jag kommer trivas LÄNGE med!:)

Kommentarer
Postat av: Britta

Härligt att du trivs!

Snygg tattooo oxå! ;)

2009-06-13 @ 11:37:51
URL: http://bno.blogg.se/
Postat av: Teddy

Henna BÄST!!! B)

2009-06-13 @ 23:56:08
URL: http://www.myspace.com/royaljestermetal

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0