Tisdag

Dålig uppdatering från min sida, sorry! Livet traskar dock på som vanligt, jobbar på och njuter av vädret de tillfällen det går!
Idag har jag varit ledig eftersom jag jobbade i söndags, rätt skönt och vara ledig mitt i veckan faktiskt :) Å söndagar är sköna och jobba då de är rätt så lungt på spring på Strokecenter. Jag har iaf gjort ngt nyttigt idag, jag traskade till arbetsförmedlingen och gjorde en såndär registrering på internet (japp, ja fyller 24 i år och har fortfarande inte registrerat mej där..), idag gjorde jag iaf det och fick tala med en mycket tillmötesgående och vänlig dam som sa att om jag skulle kallas till arbetsintervju ngnstanns i sverige så får jag det betalt, sweeet. Då äre väl dags och börja söka jobb snart.. snart.
Sen tog jag och Ted och körde till Sävar där vi hyrde en GPS från deras hembygdsgård och sen traska vi runt i Sävar och lyssnade om de sista kriget som Sverige var aktiv i, kriget där Sverige förlorade Finland till Ryssland. Det kriget utspelade sig bara 2mil från var vi bor nu. Det var faktiskt riktigt mysigt att promenera och få höra lite om Sävars historia och så, så det är ett tips till er som gillar promenader det händer ngt på :) 50kr kostar det att hyra en såndär GPS och man kan göra det mån-fre dagtid.
Katterna är nybadade och strax ska jag dyka ner i badet själv!:) Imorgon är det Harry Potter som gäller efter jobbet och på torsdag åker min bättre hälft till Värmland där han ska hälsa på sin familj, önskar ja kunde följa med han men jag har ett jobb att sköta..:S
I lördags var vi till Vännäsdagarna och det myllrade av folk, vädret var härligt så det var rätt mysigt och traska omkring bland allt folk fastän ja inte köpte annat än sockar :)
Mår ni bra?

Kommentarer
Postat av: Teddy

ja må bara fint :) kommer sakna dej när ja e bortrest bar :s

2009-07-14 @ 20:52:01
URL: http://www.myspace.com/royaljestermetal
Postat av: carra

Det är lusigt, jag är ju uppvuxen i en by utanför sävar, och jag har aldrig gått den där vandringen. man kanske ska ta och göra det snart! :)

2009-07-15 @ 00:58:53
URL: http://carrawik.blogg.se/
Postat av: carra

Hur går det på sommarjobbet? Måste vara skönt att äntligen vara klar med skolan! kommer du kunna fortsätta jobba där eller vad blir det sedan? :)



hoppas allt är bra annars!

2009-07-16 @ 15:48:17
URL: http://carrawik.blogg.se/
Postat av: Henna

Teddy: JAG SAKNAR DIG REDAN! Min sötskrotis!

2009-07-16 @ 19:50:45
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: Henna

Carra: Jamen då är det ju läge att göra den där vandringen, tar ca 1h :) Men räkna med att sävarborna glor när man går omkring med högtalarn där karln som berättar allt skriker för bövelen å sånt, haha. Ted tyckte det var lite pinsamt!:) Är roligt och ha gjort det iaf, trevlig sysselsättning samtidigt som man får lite vardagsmotion!:)

2009-07-16 @ 19:53:35
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: Henna

carra: På sommarjobbet går det jättebra, fulla muggar hela dagarna. Just nu är jag dock sjuk och ligger hemma och kurerar bort febern! Mycket vitaminer och vatten! Före sommaren sades flera arbetsterapeuter upp där jag har mitt sommarvikariat, så att få förlängt där kommer aldrig gå. Skulle de helt plötsligt anställa fler finns det andra som fått sparken som tas tillbaka helt enkelt. Jag måste snart börja söka jobb inför hösten, och jobben finns tyvärr inte här i Umeå. :/ Annars är allt bra, sj då? Jobbar du nu?

2009-07-16 @ 19:56:39
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0