Kiasma

Idag har jag besökt museet för nutidskonst, Kiasma, som finns här i Helsinki tillsammans med Corinna och Hanna. Det är gratis en gång i månaden och var det idag så vi passade på att ta ett gratisbesök där :) De var kul och se lite konstverk, tog lite bilder också, men de får ni se när jag orkar lägga upp dem här :P Har faktiskt en del bilder som jag ännu inte delat med mig av, men de kommer.. var så säkra. Nu får ni nöja er med en bild på Kiasma som jag googlat fram :)
Idag hade jag min bildgrupp för första gången, 10 deltagare var det så jag hade fullt upp med att springa runt. En del målade mer, andra mindre. En del satt bara och njöt av den finska musiken jag spelade upp från min dator (mamma jag spelade upp massor med souvarit, janne tulkki, mikko alatalo, agents, anne mattila, jamppa tuominen, osv!!, du skulle vart stolt över mig;) ). Gruppen jag har är inte i så bra kondition, så målningen blir mer en rolig och social aktivitet, samt tid för avkoppling och eftertanke, mer än att följa instruktioner å så.. men glada var deltagarna iaf så jag är nöjd :) Nu, dags och sova!! Nattinuss ;)


Kiasma


Kommentarer
Postat av: Teddy

fasen! byggnaden så häftig ut :)

2009-04-01 @ 22:35:40
Postat av: mamma

Jag är STOLT över dig..men visst var det bra musik också?!!!!!

2009-04-02 @ 05:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0