En liten uppdatering

Har inte skrivit ngt på ett tag.. tiden räcker som vanligt inte riktigt till här i Helsingfors. Det är full rulle varje dag å massor med folk som drar med mig på hyss härå där så ngn egentid existerar knappt här, men jag njuter. :) Jag trivs verkligen här samtidigt som jag längtar hem till Teddy, Tindra & Muppie och min egen säng.. och soffa. I övrigt trivs jag så grymt här. Corinna har blivit en riktit nära vän till mig och vi umgås nästan dagligen med långa samtal, besök på diverse museum å promenader.. å fikar :) Kommer sakna henne och alla andra här när jag åker.. Huuu :( Men en resa till Italien till Corinna är redan på planeringsstadiet å likaså är en resa för henne till Umeå.. :)
I fredags var jag och Corinna till ett utställning om Disney där man fick se massor med orginalteckningar, vartifrån influenserna till figurerna/sagorna kommer å så.. åså gick vi runt och sa vad figurerna heter på svenska, italienska, finska å engelska.. :) Sen mötte vi upp Hanna och drinkade på Aussie Bar,som för övrigt är den grymmaste baren jag vart i!!! Ett måste om ni kikar förbi Helsinki ;) Ta en Mojito och njut av den underbara musiken och australiensiska inredningen ;)
Igår försökte jag plugga hela dagen.. det går otroligt segt, samtidigt som jag peppar mej själv med att de bara är 6 veckor kvar! Sen lyssnade jag på massa 90´tals musik å hittade gamla favorier som "Du är så Yeah, Yeah, Wow, Wow" med Martin Svensson, Joakim Hilssons "Vacker utan spackel", massa Jumperfavoriter, osv.. haha. Herregud vilken musik man lyssnat på och vilka minnen som väcks fram av låtarna :)
Imorse var jag å Corinna på promenad och var till loppisen i ishallen där jag hittade en klänning å en bok, allt för 3,50 euro :) Sen har jag även försökt plugga idag, men det resulterade i en 2h powernap..men även lite plugg ;) Nåväl, 2veckor kvar tills evidensarbetet ska lämnas in, försöker få lite bortgjort så jag kan njuta av de sista dagarna här sen men de går trööögt. :)
Praktiken då? Det går hur bra som helst just nu. Med handledaren går det också jättebra nu, vi kommer bra överrens och det känns tråkigt att behöva lämna dem snart. I veckan har jag haft den sista interventionen med barnet jag haft som klient, trist å inte få se han igen..men samtidigt får jag en ny imårn :).. sen drog jag med ut en av mina klienter i solen i torsdags när vi hade underbar värme här hon blev överlycklig och var jätteengagerad i övningarna vi gjorde sen :) Målargruppen i onsdags gick också toppbra, hade en hel del nya deltagare och en kvinna i gruppen målade hennes dagskänsla och hade en lång utredning om hur hon mår just nu med mig efteråt, detta ska hon nu fortsätta med de två resterade gångerna å vi ska diskutera skillanderna vecka efter vecka.. de flesta är som jag tidigare sagt, mycket dåliga och vidare instruktioner på vad som ska göras går inte riktigt å ge utan det är mer individuella övningar. Men att få se hur viktigt denna enkla övning var för denna kvinna var verkligen toppen. :)
Om 2 veckor är jag i Umeå igen nu. Jisses. Känns konstigt. Ska ta vara på mina sista veckor här nu! Njuta i fulla muggar av våren som verkligen börjat komma här nu, såg tom lite grönt gräs idag :D
Nu har ni fått en liten uppdatering, ska lägga upp bilder här inom kort också ;) Nu äre tvättstugan som gäller... hur har ni det? Mår ni bra? Jag saknar er! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0