Nyårslöften!

Nyårslöften.

Nyårslöftet för detta år var att inte äta chips eller godis - på ett helt år.

Hur det har gått?

Fenomenalt! Inget fusk här inte! Imorgon klockan 00.00 har jag vart ett helt år utan chips och godis. Strongt jobbat va?:) Det har periodvis varit jobbigt, men inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle bli.. när jag vet att jag inte får äta/göra ngt särskilt så går jag oftast inte runt och tänker på det ens så då blir det aldrig att jag suktar efter det heller. Normalt går jag ju omkring och tänker på vad jag ska äta härnäst.. och då har chipssuget också oftast slagit in!:) Hehe.. Jag är beroende av chips, eller ja, har varit det iaf. Får se om jag kommer äta chips lika frenetiskt nu när jag får börja äta det igen.. har ju faktiskt slagit det här vadet en gång tidigare, då med mamma. Och när året gått åt jag fortfarande lika mycket chips. Precis som jag aldrig varit utan det, fastän jag även då klarade ett helt år utan. Godis har jag aldrig ätit så mycket av så suget efter det har jag inte haft särskillt många gånger. Däremot känner jag sug efter både chips och godis just nu då jag vet att det inte är så länge kvar tills jag får äta det!:) Så chipsen & dippen är inhandlad.. likaså godispåsen som jag får öppna imorgon efter tolvslaget! Jag LÄNGTAR!:)





Nyårslöfte  för nästa år då?

Jo, efter lite dividerande med mig själv har jag kommit fram till att jag inte ska äta mackor på ett år.

Varför?

Jo, jag är mackmissbrukare också. Går knappt en dag i skolan då jag inte köper en macka. Periodvis frossar jag i mackberg hemma som om det var de sista mackorna i världen. Haha. Jag äter helt enkelt för mycke mackor, och i och med att min mage sväller upp så att jag ser ut och vara gravid i nionde månaden då jag äter vetemjöl/mjölkproduker så ska jag vara snäll med min mage 2009, inga fler mackor alltså.
Har dock två undantag. Den ena är om det är mackor inblandat i middan. Dvs om det är tex toast med skagenröra, eller om jag äter typ tacos (tortillabröd). Den andra är att jag får äta knäckebröd. Det är det mjuka brödet jag ska sluta frossa i alltså.

Hur det kommer att gå? Ja, det lär ni ju märka då ni följer bloggen.. lär bli en hel del släpande av frukt till skolan för och inte frestas av mackköp om jag säger så!;)


MMm...brööööd.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0