Muskelinflammation

Har inte berättat för er att jag själv fick åka till akuten förra veckan. Fick en otrolig smärta i vänstra överarmen helt plötsligt under lunchen. Kändes som när man stasar för att ta blodtrycket, fast hela tiden. Som en molande smärta. Inte blev de bättre av att överarmen svällde så att jag fick ta av mig min långärmade tröja. När det hade värkt i 1,5 timme och inte ville ge med sig så gav jag med mig för mina kära kollegors påtryckningar och ringde sjukvårdsupplysningen. De kommenderade mig till akuten för att utesluta propp i ven. Fick inte köra själv men som tur var kunde min samåkningspartner sluta jobbet tidigare och köra mig från Heby till Västerås så att jag kunde ta mig till akuten. När jag väl kom dit så hade fingrana börjat domna också och jag fick komma in för undersökning direkt. Visade sig (som jag trodde) att det inte var en propp utan läkaren diagnostiserade muskelinflammation (!). Inget jag haft förut eller varit med om att någon i min närhet haft heller men jag kan tala om för er att det gör j*vligt ONT! Så nu är det vila och voltaren gel som gäller för min vänstra överarm:-( Dum som jag är så gick jag ut och promenerade med stavarna i söndags då jag tyckte de kändes lite bättre, tog inte ens i utan gjorde bara rörelsen med armen men det skulle jag inte gjort. Resultat = Smärtan tillbaka och tom utökad. Fail.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0