Kiruna och ett tidigare liv

Julen närmar sig med stormsteg. Här har det mest regnat de senaste månaderna men nu har det snöat ett par dagar så ett tunt vitt täcke ligger över oss. Det är fint med allt vitt.

Torsdagkväll hoppar vi tåget upp mot Kiruna. Kiruna. Har inte varit där på 2 år och det är blandade känslor inför resan. Kul och träffa familj, njuta av snö, det omslutande mörkret och luften. Funderingar kring hur det kommer kännas att vara där uppe igen. Om jag kommer stöta på ngn som jag kände förut. Som jag saknar. Inte saknar. Vill träffa. Inte vill träffa. Inte vill träffa mig. Ett tidigare liv.

Juldagen i Kiruna. Tidigare förknippad med härliga sammakomster med vänner. Idag förknippad med ångestladdade val och funderingar. Och saknad av de tidigare juldagarna med tidigare vänner i Kiruna. Förlorade vänner från ett tidigare liv. Ett tidigare liv jag inte saknar men förlorade vänner jag saknar. Mycket.

Hälsar man på förlorade vänner som man saknar? Hälsar man på människor man tidigare var "bekant" med som man inte sett/träffat/pratat med på flera, flera år? Tidigare kollegor? Klasskamrater? Bekanta? Känner de igen mig? Känner jag igen dem? Vill jag att någon ska känna igen mig? Ska jag hälsa eller vänta på att någon hälsar på mig? Hur reagerar jag om de inte hälsar tillbaka? Ont i magen.

Saknar fjällen ♥


Kommentarer
Postat av: Minna

Andas, och le så som bara du kan så kommer allt lösa sig ska du se! Inte tänka så mycket ;) Puss!

2011-12-18 @ 22:56:48
Postat av: Henna

Ska försöka söt! <3 Kram!

2011-12-20 @ 21:12:33
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0