Älgen

Igår när jag körde hem från jobbet i mörkret så var det nära att jag fick en älg i fejjan. Det var en lång bilkö och bilen framför mig körde över hastighetsgränsen när älgen kom flygande som en mörk skugga. Den största älgen jag sett! Tackade min lyckliga stjärna för att jag inte låg för tätt till bilen framför och att jag inte hade någon bil bakom mig när jag också tvärnitade! 1m ifrån mig travade den. Älgen. Mycket större än de älgar jag såg på älgparken med jobbet för några veckor sedan. Hu! Det var nära ögat. Hörde på radion sen att älgen fastnat mellan stängslena och därför hade tagit sig upp på vägen flertalet gånger, panikslagen. Bilen framför och jag var nog lite skakis efter det för färden hem fortsatte inte i lika snabb takt som den gjort innan älgmötet.


Kommentarer
Postat av: Britta

Gud vad obehagligt, SÅ skönt att det gick bra!!

2012-01-06 @ 14:43:16
URL: http://bno.blogg.se/
Postat av: Henna

Det var det, egentligen konstigt att man inte råkat ut för det fler gånger med tanke på att jag kör den vägen 40g/månaden! Kram!

2012-01-06 @ 18:11:23
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0