Sjuker

Att  vara hemma å sjuk måste vara bland det tråkigaste som finns. Var till doktorn igår och han konstatera att jag har en virusinfektion och det enda som hjälper är och vila. Mot hostan fick jag Mollipect som förhoppningsvis ska sätta stop på blodsmaken i munnen. Får så kraftiga hostanfall att jag hostar hela tiden i typ 15-30min, vilket resulterar i blod i munnen och de känns som ett öppet sår i bröstet som gör ont när ja andas efter attackerna. FY! Har inte haft feber sen igårmorse så jag ska nog pallra mig till jobbet imorgon, vill ju jobba och längtar till jobbet som bara den! Har massor och göra där! Här hemma går dagarna bara långsamt...Minna är ju i skolan hela dagarna också å jag har det tråååååååkigt :(

Var till en privat familjeläkarmottagning för första gången igår.. är så van vid vårdcentraler/hälsocentraler där man knappt får träffa läkarn! På Akveduktens famileläkarmottagning fick jag ett jättebra bemötande och doktorn tog sig verkligen tid och undersöka och fråga om allt. Berättade om allergichocken jag fick förra sommaren då jag åt en persika och att jag inte fick nån tid på vårdcentralen trots flera telefonsamtal pga att min läkare var på semester och de prioriterade annat än allergitester... Doktorn jag träffade igår vart helt förfärad och skrev direkt en remiss till att jag ska få göra pricktest så jag får svart på vitt vad jag tål och inte, skitbra! Sen fick jag pollentabletter å ögondroppar så jag kan vara beredd när pollensäsongen snart slår till här. Han sa att om jag väljer att skriva mig på deras mottagning när jag är folkbokförd i Västerås så ska han dra igång en ordentlig utredning om pollenallergin som jag har, också något jag aldrig fått genom vårdcentralen. Så, jag kan lungt säga att jag rekommenderar er att besöka privata läkarmottagningar om ni har möjlighet till detta!! 120kr betalade jag för mitt besök och fick verkligen ett bra och proffessionellt bemötande av sjuksköterskorna och läkarna som tog sig ordentligt med tid till undersökning och samtal, topp! :)

På torsdag åker jag upp till Umeå och mina älsklingar! Hoppas verkligen jag är frisk då! Inge roligt å resa sjuk heller.. Ska mysa hela påsken med mina pälsklingar och bara njuta av go mat och soffslöande!:) Sen ska vi på bio och se Alice i underlandet och äta på restaurang å sånt mys, så ja måste vara frisk!!

Hittade dessa jumpsuits när ja surfade runt nyss. Vad tycks? De ser ganska mysiga ut ju, frågan är vad Ted skulle tycka om jag skutta runt i en såndär? Eller de på jobbet? Hahaa! Skulle dock kunna tänka mig att ha den rosarandiga hemmavid ;) Ni hittar dem på www.onepiece.no


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0