För tjock

När jag åkte hit fick jag klagomål på övervikt. På mitt bagage. På flygresan med Norwegian fick jag ta 40kg bagage + 10kg handbagage, ok tänkte jag och tänkte i de banorna när jag packade. Tog inte ens med mig allt jag skulle behövt/velat, bara det viktigaste. Iaf, på Norwegian sa de ingenting.. när jag däremot skulle ta SAS planet till Helsinki fick jag veta att jag hade 17kg för mkt i mitt bagage, mitt handbagage var också lite för tungt men det var ok sa damen.. Jag sa att jag betalar övervikten för å få den med mig för annars vet jag inte vart jag skulle ta mig till.. Ok, jag blev dirigerad till en kassa där jag skulle betala och fick hjärtat i halsgropen när jag såg summan 1200:- spänn. För 17kg för mkt bagage. Förstå vad mycke pengar det är! Det är för tusan DUBBELT så MYCKET som jag betalade för min resa från Sthlm-Helsingfors!! Jag hade fått ha med 20kg bagae + 10kg handbagage på SASplanet.. Planet var inte ens fullt. God dammit, men det är väl bara och acceptera, SAS går väl i konkurs snart och pumpar så mycket pengar de bara kan från sina resenärer... BU!


Kommentarer
Postat av: Teddy

SAS sucks :s

2009-03-11 @ 22:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0