Andligt besök..

I söndagskväll låg jag och läste i sängen innan jag skulle sova, så som jag alltid gör. Tindra låg nerburrad på täcket brevid mig, som hon brukar göra om ingen bär ut henne. Låg med ryggen mot den nästan helt stängda dörren som vetter mot vardagsrummet när jag känner mig iaktagen. Känslan av att någon iaktar mig bara ökar och Tindra slutar sova brevid mig och tittar istället bakom mig och hennes ögon rör på sig som att hon iaktar någon som rör på sig bakom mig. Vid det här laget har jag gåshud och tycker det vara en annorlunda atmosfär i rummet, kan inte förklara det på annat sätt. Sen känner jag någonting röra mig på ryggen, reagerar instinktivt med kalla kårar efter ryggraden och rycker till. Det kändes inte som något mänskligt utan det var som en svepande rörelse, svårt och förklara. Sen hör jag två höga dunkande knackningar/dunsar från vardagsrummet där ingen annan än muppie befinner sig, och hon sov högst upp i katträdet och inget hade fallit på golvet såg jag då jag inspekterade dagen efter. Ett tag efter att knackningarna upphört känner jag på fötterna som att någon rör mig med kalla fingertoppar, vid det här laget springer Tindra ut ur rummet och jag hoppar upp ur sängen och stänger dörren och kryper sedan ner under täcket där jag i princip hyperventilerar ett bra tag innan jag lyckas somna. Rädd. Det är inte första gången jag får en underlig känsla av att vara iaktagen, av att inte vara ensam. Men den här gången kände jag något/någon också och det är nytt. Hu. Läskigt. Var länge sen jag fick den där iaktagelsekänslan också. Och nej, jag läste ingen spökhistoria som hade jagat upp mig att inbilla mig detta. Undrar vem/vad det var. Håller jag på att bli tokig?


Kommentarer
Postat av: Carro

Nej gud va läskigt!! Nu kommer inte jag kunna sova inatt. Kanske var det din mormor/farmor (eller vem det nu var som gick bort för ett tag sen..) som ville visa att hon fortfarande finns kvar. Eller någon som försöker säga dig något? Jag tror iaf att andar/spöken/väsen kommer för att meddela någonting eller bara för att visa att dom finns där. Anhöriga som inte kan släppa taget.

2009-07-21 @ 18:46:54
URL: http://carrofine.blogg.se/
Postat av: Jennifer

jag tror inte du håller på att bli tokig.

såntdär händer. scary shit dock :S

Postat av: Henna

Carro: Ja, du har kanske rätt. Men det var lite läskigt.. spec när man är ensam! Inte det lättaste å sova sen då :) Haft besök av andliga väsen ngngång?

2009-07-27 @ 19:14:17
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: Henna

Jennifer: Jo, läskigt var det! SPec när man känner att ngn för bövelen TAR PÅ EN! Hujja...Booo!

2009-07-27 @ 19:15:19
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0