Bättre

Det är en märklig känsla. När man har varit riktigt sjuk. Så sjuk att benen knappt bär en när man står. Handen skakar då du försöker dricka lite blåbärssoppa för och få näring i dig. Du ligger med tjocksockar, tjocka byxor och flera tröjor + en flecetröja och två täcken över dig men fryser så mycket att du hackar tänder. Nästa timme måste du slänga av dig allt du har på dig och ändå badar du i svett och hettan är outhärdlig. Du är så slut och trött och har egentligen tusen saker som du måste och borde ta tag i och göra (skola, praktik, försvunna hemnycklar, osv) och då du känner att du verkligen inte klara av det så bryter du ihop såpass att du ylar för att du grinar så mycket. Samtidigt så sliter och river halsen så mycket att varje ord du försöker få fram och varje gång du sväljer så får du så ont att ögonen tåras och du nästan måste hålla andan för att klara av smärtan.

Jisses, det låter helt överdrivet det jag försöker förklara men jag skojar inte när jag säger att jag inte varit såhär dålig på kanske 10år. Vinterkräksjukan som jag och Ted hade i höstas var inte och leka med, jag ville verkligen dö den där helvetiska natten när den var som värst, men den var inte lika långdragen och smärtsam.

När febern äntligen började släppa taget om mig igen kände jag en oerhörd lättnad. När jag stundvis klarade av att stå upp och må helt ok, om än så bara för den stund alla smärtlindrande tabletter hjälpte men ändå, jag kunde stå på benen. Känna mig som en människa igen. Nu har jag inte haft feber sen natten mot torsdag och halsen värker fortfarande men jag kan svälja och prata utan problem. Örat värker fortfarande lite emellanåt men inte så att alla ljud gör ont. Jag mår helt ok nu.  Tack och lov!
 
Jag vill aldrig mer vara så sjuk som jag varit den här veckan, aldrig! Uppskattar mer än någonsin och slippa ha 40 graders feber och blåsor i halsen. Älskar och äta och det har inte vart så lätt som ni kanske förstår.. har nu iaf kunnat äta sen igår, så SKÖNT! Och när man har så hög feber så klarar man inte ens av att läsa eller knappt se på tv för man är så slut att man mest sover hela tiden. Och vill sova när man inte gör det för och slippa känna all smärta och skit.

Äh, ni fattar.

Jag mår iaf ok nu. Imorgon ska jag till skolan för och mjukstarta allt arbete jag kommit efter i nu när jag vart dålig hela veckan. Håll tummarna för att jag inte ska bli sämre igen nu!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

nice to see you back on your feet honey ;)

2009-02-07 @ 14:49:20
Postat av: Teddy

fan nu missa ja namnet igen :p

2009-02-07 @ 14:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0