Saco Studentråds Kongress 2009

På torsdagmorgon var det då dags att pallra sig till t-centralen där bussen till Skepparholmen Konferens avgick 9.00. Under konferensens gång höll vi i valberedningen mestadels till i vårat torg där vi presenterade och frågade ut våra kandidater och också svarade på frågor från delegaterna. Lördagkväll var det supergo bankettmiddag och lite spex och mycke tal och sång!:)

Under söndagen fick vi i valberedningen presentera vårt förslag till ny styrelse uppe i talarstolen och sedan var det dags för delegaterna att rösta fram Saco Studentråds styrelse 2010 och styrelsens verksamhetsrevisorer. Känns lite tomt att ha avslutat två förtroendeuppdrag under en helg, både mitt valberedningsuppdrag i Saco Studentråd men också i FSAstud. Men det är ändå efter eget beslut, då jag känner att det är svårt att sitta i en valberedning då man avslutat sina studier och knappt känner igen människorna i sin egen (FSAstud) styrelse då dessa bytts ut under halvåret då jag inte suttit där. Man kommer helt enkelt ganska fort bort från studentlivet när man avslutat sina studier, och konstigt är det väl inte heller.. Jag sitter ju fortfarande i Redaktionsrådet för tidskriften Arbetsterapeuten, något jag tycker är jätteroligt och då har jag ju fortfarande en fot kvar i den ideella världen ;)

För er som aldrig varit på en Saco Studentråds Kongress vill jag uppmana - åk om ni har möjlighet!!! Det är en hel del viktiga beslut som fattas under kongressen, ni får träffa aktiva och inspirerande studenter från hela landet och att gå upp i talarstolen och tala om sin åsikt för ett fullsatt plenum ger en ordentlig adrenalinkick!;)


Jag på kongressen 2008


Diskussion kongress 2008


Kongress 2008 (ser ni mig?:))


Kongress 2009. Ordförande i SACO, Anna Ekström, talade!


Röstning om ny styrelse!


Koncentrerade ombud


3 av 4 i Presidiet

Röstkort

Stryelsen som valdes:

Ordförande: Lisa Gemmel, Jusek

 

Vice ordförande: Senait Berhane, Civilekonomerna

 

Styrelseledamöter:

Edvard Abrahamsson, DIK

Johannes Danielsson, Jusek

Polin Bedro, Sveriges Farmacevtförbund

John Kåberg, Sveriges ingenjörer

Tobias Lundin, från Sveriges ingenjörer

Verksamhetsrevisorer:
Amanda Sjöqvist
Mona Lado

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0