Café Göteborg

Det finns ett café här i Umeå som heter Göteborg. Det ligger alldeles intill Vägverket, ett stenkast från Droskan om ni vet vart det ligger? Har ni inte besökt det är det något ni verkligen måste göra! Oavsett om ni bor i Umeå eller bara är på genomresa! Detta lilla café är inte riktigt upptäckt ännu, vilket antagligen beror på att det ligger lite avsides från stans alla caféer. Vad är det som är så underbart med detta lilla café då? Jo, de erbjuder en helt fantastisk meny fullproppad med allt ifrån sallader, soppor och ostbrickor till kladdkaka, varm choklad med grädde, frukttallrikar och glassdrinkar. Allt man beställer får man vackert upplagt på tallrikar i riktig gormetrestaurangmanér! De har en jättemysig inredning med stora vita fåtöljliknande stolar som är alldeles underbara att sjunka ner i..  De har en massa spel man får låna helt gratis.. exempelvis fyra i rad, yatzy, kortlek, kubb och boule (skitbra på sommaren)! Vid vattenkannorna finns det olika vitaminbrustabletter som man får ta del av gratis (perfekt pluggmiljö där man kan få en vitaminkick vid behov). Och deras toalett är en klass i sig. hur många ställen är det som erbjuder en mysig toalettmiljö med växter, radio, olika hudlotions, hårspray, olika slags handtvålar och tuggummi (!!!!) för sina kunder!!!?? Inte många skulle jag vilja påstå! Man blir bara så glad!!:) Besök Café Göteborg om ni har chansen, det är LÄTT värt det!!:)


Min varma choklad med grädde och kladdkaka
och Teds kladdkakeglassdrink och kaffe
på Café Göteborg!:)

Kommentarer
Postat av: M

Nu är du länkad från min. Tror att vi kanske måste ta en sväng på det där stället nån dag inom en snar framtid. Måste faktiskt tänka på annat än uppsatser och då är ju fika ett bra allternativ...

2008-11-17 @ 22:14:07
URL: http://dubbelem.blogspot.com/
Postat av: Beatrice

Det ser ju helt sjukt gott ut! =) En av mina bästa vänner har flyttat från Gbg till Umeå nu i höst för att plugga juridik. Detta café blir perfekt att tipsa henne om i höstmörket och tentaångesten! Tack!

Kul att se dig igen igår... grattis till ett avklarat år som FSAstudordförande och det nya uppdraget i redaktionsgruppen! Du är grym!

Om du ngn kommer till gbg får du slå en signal så ska jag ta dig till ett annat grymt coolt café... =)

2008-11-17 @ 22:46:55
Postat av: Henna

Beatrice: Ja självklart ska du tipsa henne om detta smultronställe!:) Hon kanske känner sig hemma då namnet ju är så passande också!;)

Det var jätteskojj och se dej igen igår också! Och tack för alla vänliga ord..:) jag gör mitt bästa iaf!;)

Klart jag slår en signal om jag hamnar i gbg, du får göra detsamma om du hamnar i umeå!;)

ta hand om dig ordentligt nu och massor med kramar!!

2008-11-18 @ 16:41:26
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: Henna

M: nu är du länkad från min med ;) Vi tar och invaderar café gbg under ngn av våra kommande uppsats-svackor vettja!;)

2008-11-18 @ 16:42:25
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0