En julsaga

I lördags var jag och Ted på bio med biobiljetterna jag fick av Saco Studentråd efter att ha avslutat mitt valberedningsuppdrag. Filmen vi valde var den animerade Disney´s En Julsaga. Helst hade vi velat se den i 3D men de hade slutat visa den i det :/

Jag har en speciell relation till Charles Dickens historia om Ebenezer Scrooge eftersom det varit lite av en jultradition och se den gamla versionen kring jul när den gått på tv, helst på självaste julafton. Utan En julsaga så har julkänslorna aldrig riktigt infunnit sig för mig. Så det har varit en hel del besvikna jular när de valt att inte visa den på tv...

Disneys version av Dickens klassiker är lite annorlunda mot det jag är van och se (den gamla filmen är väl från 30-talet el nå...), de har gjort en egen version som ändå följer Dickdens gröna tråd. Filmen var bra och julstämningen infann sig direkt för mig :) Den får en 4a i betyg då högsta betyget är en 5a. Definitivt en film jag kan tänka mig att köpa och sen titta på varje julafton för att definitivt inte missa julstämningen :) Sagan har också ett så himla bra budskap som är bra att påminnas av minst en gång om året! Har ni aldrig sett En julsaga, eller har ni sett den gamla versionen men inte denna som Disney gjort tycker jag ni ska boka in ett biobesök snarast! Bonus är att Jim Carey gör rösten åt Scrooge å det passar perfa!:)


Kommentarer
Postat av: Sara

älskade också julsagan ;) var på den (i 3D :D ) förra veckan! Igår tvingade jag Carro se den i mupparnas format.. det är min tradition från barndomen ;) love it!

2009-12-08 @ 01:36:15
URL: http://sarakristinanorberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0