Mysigt uppvaknande..

Idag är jag ledig och tänkte såklart ta en lååång sovmorgon och ligga och läsa i sängen sådär halva dan.. men vad händer? Jo.. en gubbe i rymddräkt flyger upp me sin lyftkran till vårt sovrumsfönster och börjar föra oväsen som aldrig förr.. slita i fönsterkarmarna och borra med en högljudd borr däri..Inte blir det bättre av att Tindra & Muppie blir livrädda och flyger runt i lägenheten och därute hör jag "JÄVLA BORRJÄVEL!!! FAAAAAN, FUNKA DÅ FÖR I HELVETTE, SAAAAAAATAN!!!!!" Vadan detta? Jo.. PCB gubbarna är på G.. de ska ta bort något gift som kan vara skadligt för djur och natur... De har hållt på här på flintvägen sen i juni typ.. och det verkar ta evighetslång tid eftersom de först nu är vid oss.. Var sådär lagomt kul och få hem lappen sådär i början på sommaren där det stod att giftet är farligt för djur.. och här bor man med två underbara nosar som verkligen inte får bli sjuka!!!:( Hoppas de får bort allt iaf.. å att mina missar inte tagit någon skada av giftet.. Fick lite brottom och klä på mig imorse då jag märkte att de var vid oss iaf.. så nu sitter jag här och har hela dagen framför mig.. :)
Kanske blir till å åka till stan och kika på skor och fika, hoppas!:) 

                     
                                                  Gubbe i rymddräkt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0