2009 på intågande..

Kan ni förstå att det är nyårsafton imorgon? 2008 har verkligen gått superfort!! Året startade lite jobbigt för mig då jag hade restuppgifter från skolan jag samlat på mig 2007.. 2007 och början på 2008 var jag nästintill utbränd av allt jag hade på mina axlar..  hade knappt en ledig dag och var sjuk hela tiden av utmattning. Det var tufft. Riktigt tufft. Turligtvis har jag världens bästa Ted som fick mig och inse att jag måste ta det lungt. Jag kan inte göra allt jag erbjuds och göra, hur mycket jag än vill göra det. Jag måste ha ledig tid också, ha tid för avkoppling och egentid där jag inte har krav uppfylla.

Början på 2008 tog jag igen det jag hade släpande i skolan och började prioritera i mitt liv. Festkvällar byttes mot lugna hemmakvällar då möjligheter fanns. Hela 2008 har jag ju rest galet mycket, fram och tillbaka till Stockholm på diverse fackliga uppdrag. En resa till Turkiet med flickorna klämdes in och på sommaren var jag och Ted (som ni alla vet..) till Los Angeles. Så mycket resande hela 2008 har det varit. Å det är kul! Jag älskar att resa!:)

När mitt uppdrag som ordförande för FSAstud tog slut i november fick jag plötsligt en massa ny ledig tid, speciellt då skolan också gått jättebra och jag inte haft släpande och stressande skoluppgifter och göra! En massa ledig tid och jag hade glömt hur man är ledig. Jag har varit världens bästa person på och slöa och ta det lungt. Aldrig stressad eller uppjagad, kunde lätt sova hela dagarna om jag så ville. Men nu när jag blev ledig igen visste jag inte hur man var ledig. Stressen satt fortfarande i och dagar av slött tv-tittande gick inte. Satt kanske 5 minuter, sen gick det inge mer.. Tack och lov fanns Ted här även denna tid. Ryckte tag i mig och bokstavligen gav mig order om och ta det lungt. Sitta ner, titta tv, läsa en tidning eller vad som helst som inte var ansträngande. Sakta, men säkert lärde jag mig och koppla av igen. Så nu idag går det bra och koppla av igen.. fast fortfarande kan jag inte göra det längre perioder.

Fortfarande rycker min älskade Ted tag i mig då och då. Håller om mig, kramar mig och uppmanar mig att andas. Jag behöver inte springa runt hela tiden. Pulsen behöver inte vara på max, saker och ting behöver inte göras så fort hela tiden. Andas.

2008 har varit ett bra år. Ett år jag lärt mig otroligt mycket. Fått träffa otroligt mycke häftiga och engagerade personer genom Ordförandeskapet i FSAstud. Tagit igen skolan så den går hur bra som helst. Jag har lärt mig att andas igen. Jag har förlovat mig med the love of my life - Ted.

2009 kommer säkerligen bli ett turbulent år. Börja söka jobb i ett Sverige där det dras ner på arbetskraft och jobben precis inte tornar sig framför en.. troligast innebär det en flytt, om jag lyckats få jobb någonstanns i vårt avlånga land. Jag ska börja träna igen, efter att tränandet blivit galet lidande av mitt hektiska tidsschema.. jag längtar efter gymmet så sjukt mycket ska ni veta!! Och jag ska fortsätta andas.. samtidigt som jag ska sköta mina uppdrag i Valberedningen för både Saco Studentråd och FSAstud samt mitt uppdrag i FSA´s Redaktionsråd på ett ypperligt sätt. Detta är mina mål med 2009 iallafall!:)

Vad ska ni göra på nyårsafton? Jag ska ta det lungt med min älskade Ted! Vi ska göra finmiddag och njuta av gott vin i varandras sällskap. Det ska bli helt underbart.. lungt och skönt!!:) Ska faktiskt iväg till Maxi och inhandla nyårsmaten nu. Vi hörs senare! Ska berätta om mitt nyårslöfte då!;) Puss, tja!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha låter ju som ja e en slöfock eller soffpotatis som bara sitter ner å slöar hela dagarna ju :p älskar dej gumman!!! pusspuss!

2008-12-30 @ 21:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0