Here we go again!

Jag har bestämt mig. Det blir en fortsättning på denna blogg. Kan inte lova inlägg varje dag eller ens varje vecka men jag ska göra mitt bästa ;)
Denna dag har spenderats i Uppsala. Hjärt- och lungräddning stod på schemat. Mycket givande. Kunskap som behöver uppdateras med jämna mellanrum för att inte blekna bort. 30 kompressioner. 2 inblåsningar. Personens revben bryts men det är fullt normalt. I "Stayin Alive" takt. Så nu vet ni det :) Stabilt sidoläge. Hantering av epilepsianfall, medvetslöshet, astmaanfall, stroke, hjärtstillestånd, osv gicks också igenom. Mycket vettigt. Kan ni detta? Vet du hur du ska agera och reagera om du är först på en olycksplats? Inte? Då tycker jag du ska gå en utbildning i detta. Nu. Innan det är försent.
I´m back.

Kommentarer
Postat av: heli pitkänen

Vad kul,att du har börjat blogga igen!

2011-05-27 @ 10:21:06
URL: http://helipitkanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0