London med mamma ♥

Lördag den 18 juni åkte jag och mamma till London för att turista i några dagar. Oturligt nog så var båda förkylda innan, under och efter resan men förutom det så hade vi en hur underbar och intensiv resa som helst! Vi bodde mitt i Piccadilly cirkus och kom fram till boendet vid 18 tiden på lördagskvällen. Lördagkväll i Piccadilly cirkus, med Soho i anslutning, innebär att det finns en hel del folk att titta på, både chica Londoniers och turistiga turister, inte att förglömma alla underbara Londonbussar och taxis. Vi satte oss på en restaurang i Piccadilly och njöt av en lång och god trerättersmiddag innan vi började strosa runt på området och råkade hamna på Oxford street, halft om halft vilsna! Nåväl vi hade en karta med oss och lyckades efter några felval hitta tillbaka till Piccadilly igen :) Trötta efter långpromenaden gick vi och lade oss för att vara pigga till nästkommande dag.

Söndagmorgon vaknade vi relativt tidigt, gjorde oss i ordning och gick ut i ett princip folktomt Piccadilly och sökte efter frukosthak. Tillslut hittade vi en BBQ restaurang som serverade en maffig engelsk frukost som gjorde en bra startbas på dagen eftersom vi sen knappt hann äta något!! Efter frukosten gick vi på jakt efter busshållplatsen där man skulle hoppa på The Big Bus Tour bussarna som åker genom en hel del av turist-sevärdheterna i London. När vi hittade busshållplatsen köpte vi oss varsin biljett och hoppade på turen. Bland annat så åkte vi förbi och såg Big Ben från alla dess hörn (otaliga gånger eftersom vi råkade hoppa på fel bussfärg efteratt ha stigit av en gång!), vid ett stopp hoppade vi av och åkte båt på Themsen, vi såg Buckingham Palace, Tower Bridge, London Bridge, London Eye, m.m. Vi hoppade av på Madame Tussauds där vi tittade, kramade och klämde på vaxdockorna och fick uppleva 4D när det är som mest adrenalinframkallande - de visade en superhero kortfilm i 4D, vilket innebär att vi fick känna på knivfingrar i ryggen, hur marken skakar när Hulken var på framfart, vindstyrkan som uppkommer när Spiderman skjuter iväg sina nät och en hel del vattenstänk mitt i all action. Det var en kort film, kanske 5-10min men den va så intensiv så mer hade man inte orkat :) Efter Madame Tussauds var vi helt slut efter en lång dag på vift och tog bussen till Oxford street där vi var en snabbrunda in på TopShop där mamma köpte skor innan vi lunkade tillbaka till Piccadilly igen. Kvällen avrundades med gomat och drinkar på Fridays TGI, underbart! :)

Måndagen var dagen vi hade bestämt oss för att shoppa och vi startade på Harrods där vi förundrades över svindyra möbler, designerklänningar och alla gosaker som fanns :) Vi tillbringade några timmar på Harrods innan vi åkte till Oxford street där vi åt en engelsk klassiker - fish and chips - på en fin fiskrestaurang innan vi började jakten efter "You me at six" bandtröja till lillsiz, tyvärr så verkade det omöjligt och finna såna så köpte skivorna de släppt till henne istället och sen började vi jaga skor åt mig. Efter oändligt väntande på att få prova storlekar så köpte jag ett par gråa converse. Hade nog kunnat köpa så många fler (billigt!) men de var så mycket folk överallt så allt tog hur mycke tid som helst. Efter skoköpet gick vi på TopShop och där hittade jag bla en kofta med hjärtan, ringar, örhängen och  annat trevligt :) Vi hade bokat biljetter till måndagskvällen föreställning av Mamma Mia innan vi åkte så efter TopShop åkte vi till vårat hostel och bytte om och gjorde oss i ordning för musikal! Mamma Mia var underbar!! Mina tårar rann hela föreställningen och vi fick skratta så vi kiknade! Kan verkligen rekommenderas! Jag har aldrig tidigare varit på en "riktig" musikal men det var grymt! Måndagskvällen rundade vi av i Chinatown där vi åt på en kinarestaurang tills vi fullkomligt rullade hem.. trötta men glada efter ännu en intensiv dag!:)

Tisdag var våran hemresedag och då hann vi inte göra annat än att äta frukost och åka till flygplatsen tyvärr. Mamma hade packat sin väska ultimat 10,1kg (10kg var max), som mannen som vägde väskan uttryckte det "well done madam!" :) Vi var tillbaka i Västerås klockan 14. Trötta efter några intensiva dagar i London. Vi hann inte göra allt vi hade tänkt men det bäddar ju bara för en ny resa dit.. eller hur mamma!? ;)

Lagt upp lite bilder här från våran resa, tyvärr ingen där jag själv finns med för de har mor på sin kamera, men de kanske dyker upp vid ett senare tillfälle ;)

Londonlivet utanför Adams rib i Piccadilly cirkus

Min smarriga efterrätt, MYCKET grädde!!;D

Mamma åt en jättegod cheescake!

English breakfast!

Big Bus Tours, London

London bridge fotad från bussen

Vi åkte även över bron

London har en del häftiga byggnader!

London eye

Fina mamma på båten i Themsen!

Big Ben

Robert Pattinson var omsvärmad av tonårsflickorna, och mig ;)

Mamma är jättekort jämfört med John Travolta!!

Russel Branddockan var kusligt lik originalet!

Brangelina

Amy Winehouse som tragiskt gick bort igår 110723, RIP.

Lady Gaga, gillar hatten :)

Barack Obama!

Fina mamma ♥

Smarrig mat på TGI Fridays!

Fish and chips med Savanna Dry cider :)