Ett besök på akuten

Förra inlägget hade kunnat leda till ett besök på akuten. Det gjorde den som tur var inte, men ett besök på akuten blev det ändock igår. Av andra anledningar. När jag kommit till Västerås efter älgmötet så åkte jag till NetOnNet och köpte en Blu-ray DVD för 379kr (KAP!) och åkte sen och plockade upp Ted från gymmet eftersom vi skulle åka och storhandla på Maxi. När jag plockade upp han klagande han över fruktansvärd värk i axeln som hade kommit när han gjort en övning på gymmet. Han har haft värk i flera veckor, mer eller mindre, men nu hade övningen ökat smärtan och rörligheten var kraftigt nedsatt. När vi kom hem så ringde Ted 1177, Sjukvårdsupplysningen, som ville skicka sjuktransport till han! Eftersom jag var hemma och vi har bil så kunde vi åka dit själva så vi hoppade över sjuktransporten och åkte själva till akuten, kring 21 på kvällen. Där kontrollerades axeln varpå läkaren konstaterade att triceps-fästet skadats och Ted blev sjukskriven på heltid i 2 veckor. Med ordination att genomföra sjukgymnastik och vara fortsatt aktiv. Vojvoj, min stackars älskling. Träning kan vara farligt. Så nu vet ni det!;)


Krya på dig! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0