Tiden går..

Tiden går och saknaden består..men livet måste fortsätta, denna gång utan min pälsboll dock. Tänker fortfarande på Tindra varje dag som går, ser henne framför mig, hör hennes jamanden och brummanden och "atjoo" när jag nyser.. ibland känner jag henne stryka sig mot mitt ben. Önsketänkande? Kanske, men det känns bra att det känns som att hon är hos mig ändå. Älskade lilla Tindran min. Älskar dig så ♥

Tiden går i en rasande fart, om en månad blir jag fru! Då är den STORA dagen inne. Känns overkligt, spännande och härligt på samma gång! trots saknaden till Tindra bubblar glädjebubblor till i maggropen då och då. Tänk att vi kommer vara hela 80 personer som kommer fira kärleken den 17 juli i Helena Elisabethkyrkan och Fabriken! Vi trodde på sin höjd att vi skulle bli 50 eftersom nästan ingen vi bjudit bor i Umeå, så troligt glada att så många vill och kan komma är vi!!!:) Har pysslat med bordplaceringen i dagar och den börjar väl vara klar nu.. bara och hålla tummarna att ingen blir sjuk eller får akut förhinder att närvara nu! Festprogrammsmallen beräknas vara färdig i helgen och då ska vi skicka in den på tryckning, den ska tryckas på tre språk - svenska, finska och engelska.. klurigt värre :)

Imorgon ska klänningen "provas in" för sista gången, så efter de mått jag har imorgon kommer den sys och fixas till, hoppas allt blir rätt bara! Känns tryggt och ha min fina tärna Minna med mig på sånna upptåg :) Minnas klänning ska också fixas till så då får vi oroa oss tillsammans sen ;)

Om en vecka befinner jag mig i Umeå för midsommarfirande med Ted och Muppie, mys! Behöver en liten långhelg känner jag..pollenallergin får mig och vara extremt trött så det har blivit lite träning på sista tiden, orkar helt enkelt inte pallra mig till gymmet när jag knappt orkar ha ögonen öppna! Idag fick jag en allergireaktion igen, hade köpt körsbär och fikabröd till mina kära kollegor och när de mumsade på körsbären och sa att de var sjuuukt goda kunde jag inte stå emot utan ville smaka en, det skulle jag inte gjort. Halsen blev röd och kliade som f*n, som tur var så hade Daniel med sig pollentabletter till jobbet så ja kunde snabbt svälja två å sen gick det över. Så otroligt korkat av mig och inte ha några egna i ryggsäcken då doktorn ju sa åt mig och ha såna i beredskap om jag skulle få en ny allergireaktion, just för att de hjälper. Nåväl, man lär sig av sina misstag.. :)

1 månad kvar till 17 juli alltså.. längtar otroligt mycket efter att få träffa alla fina vänner och släktingar då! Var ju ett tag sedan sist! Vi ska dansa, dansa, dansa! :) Förresten så håller PRv processen kanske på att lida mot sitt slut.. efter många om och men fick vi ett namn kunggjort och det namnet kommer publiceras tom 7juli (de publicerade den from 7 juni), så om ingen har något att invända så får vi det efternamnet! Hoppas, orka hitta på fler efternamn nu alltså :)


Kommentarer
Postat av: Teddy





Och jag får för mej att hon är med mej ute på mina löpturer :)

2010-06-18 @ 11:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0