Första arbetsveckan!

Nu har jag jobbat min första vecka! Det känns kanonbra!! Känner mig verkligen välkommen av kollegorna som verkar vara hur bra som helst! Vi är ett gäng på ca 10 personer just nu, några är inlånade från andra förmedlingar för att lära upp oss som är nya. Jag var den första nyanställde som började, nästa kommer på måndag och sen skulle en komma i mars..den fjärde minns jag inte när hon skulle dyka upp. Fast vi är ändå två som läser basutbildningen på webben just nu då en tjej som tidigare arbetat som jobbcoach nu sedan i november arbetar som arbetsförmedlare och går utbildningen samtidigt som jag. Den delen av utbildningen vi gör just nu finns på webben. Mycket lagar och förordningar. Det är ett gediget regelverk som vi ska ha koll på när vi gör våra beslut! Jag kan lungt säga att jag har lärt mig en hel del redan första veckan! Men det lär ta tid innan man börjar ha BRA koll på saker och ting, och de säger de att det gör också..att man aldrig blir "fullärd", speciellt då regelverker ändras titt som tätt!

Får se när jag får åka på utbildningsdagarna som antagligen är i Stockholm. Då är man där en ca tre dagar och utbildas samtidigt som många andra. Men eftersom arbetsförmedlingen rekryterat en hel del folk i hela landet nu kanske det dröjer, får se! Jag har nu ett eget arbetsbord och egen jobbtelefon, osv. Det känns vuxet :) Sen välkomnades jag med en jättefin blomma när jag började på jobbet i måndags! Har fotat den med mobilen men har ingen mobilkabel till datorn här nere än så ni får se den senare :)

Allt känns jättebra nu med jobbet. Härliga arbetskollegor och en inspirerande arbetsmiljö! Det enda som jag är ganska så leds på just nu är SJ. Började ju mitt pendlande i måndags då.. det ska ta en 40min med tåget till Heby, just nu kan tiden jag tar mig dit på variera från 60-120minuter. SJ har fordonsbrist då tågen fryst så vi får åka ersättningsbussar som går lite tider som de känner för.. busschaufförerna hittar inte så oftast får ngn passagerare dirigera eller så gör man som en del busschaufförer som stannar hela tiden och frågar folk de ser på vägen hur de ska köra.. och läser inte skyltarna där det tydligt står hur man kör till Sala. Suck :) Detta gör att jag inte har någon säker koll på när jag kommer till jobbet, men som tur är har jag flextid och kan påverka när jag börjar/slutar lite. En dag fick jag åka taxi mellan Sala och Heby också då bussen från Västerås var så sen (det var chauffören som stannade hela tiden som körde..). Taxin fick vi vänta på i en halvtimme nått och en av de andra som åkte med samma taxi som jag skulle till Uppsala och sa att han förlorat ca 15 000 på den förseningen då han skulle haft en viktig kund på en utsatt tid men nu missat den tiden. Jisses alltså.

Dessa förseningar gör att jag inte sett så mycket av min sambo Minna under denna vecka. Inatt har hon sovit hos sin karl också. Men nu äre helg så då hinner vi ses lite mer :) Saknar min Teddy, Tindra & Muppie också. Mycket. Har bara gått en dryg vecka å är många, många veckor kvar tills vi ses.. huu! Fast under veckorna hade ja ju inte hunnit se dem så mycke fastän de bott här just nu.. men saknar och krypa ihop under täcket med Teddys armar runt mig <3 Verkar dröja innan vi kan ses nästa gång.. Ogilla!

En bra sak: Jag längtar till måndag, vill jobba!:) Ett tecken på att man trivs eller?!:)

Kommentarer
Postat av: Teddy

så glad att du trivs bra på jobbet gumman! gör det lite lättare för mej att härda ut utan dej <3

2010-01-16 @ 12:32:55
URL: http://www.myspace.com/mylastescapeband

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0