Sju sjösjuka sjömän..

Eller iaf en grymt sjösjuk Henna på Viking Linebåten från Helsingfors till Stockholm lördagnatt.. Fy f*n alltså. Det var inte att leka med, och här bör nämnas att jag inte är känslig för gung! Men båten gungade både upp och ner och åt sidorna och jag lovar, när man låg i hytten på madrassen gungade det såpass att man nästan lättade från madrassen, åtminstone kändes det så.. Konstigt var dte också för många kände redan innan att de mådde lite dåligt och sådär, själv mådde jag nästintill toppen hela kvällen tills ja bestämde mig för att gå ner till hytten med en resekamrat som inte mådde så bra, vi flög mellan väggarna i korridoren och när vi väl var i hytten, då var det kört för min del. Usch. Aldrig mer åka båt när det är storm, det säger jag bara! Tycker synd om personalen som jobbade den natten.. halva båten låg ju och spydde överallt. Huuuuu! Så Britta som sakande den utlovade stormen, jag var med om den.. och den var int och leka med!! Vad jag gjorde på en finlandsfärja? Jo, i egenskap av att jag sitter i Saco Studentråds valberedning fick jag å en till i valberedningen åka med på deras ordförandenätverk och uppmuntra förbunden till att nominera, nomineringsstopet är ju som på fredag!:) Resan var hur skoj som helst, fick en snabbvisit i Helsingfors och jag måste erkänna att jag verkligen sakanr den staden.. å mina fd korrevänner där.. I´ll be back!

Annars då? Jo, vi har fått låna en dator som funkar lite som den vill av Katta. Toppenbra och ha internet igen :) Idag har jag tom sökt 2 jobb.. woho, applåder till mig som är så seg på sånt :) Njuter ju av att vara "ledig".. fast ledig kan jag ju inte kalla mig när jag har 4 resor till sthlm bara denna månad.. då i förbundsarbete med Fsastud/Saco Studentråds valberedning/Redaktionsrådet i FSA.. jobbar tillräckligt, visst?;)

Bloggen kommer nu iaf uppdateras betydligt oftare! Längtat!:)



Kommentarer
Postat av: Britta

Taskigt att stormen sökte sig till östkusten istället :/

2009-10-08 @ 13:47:39
URL: http://bno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0