En turbulent tid

Det har varit en turbulent tid sedan jag skrev sist.
Sorg har blandats med glädje och humöret har minst sagt åkt berg och dalbana..
Sen i söndags trampar jag svensk mark igen. Har en gråvit katt som inte lämnar mig ensam en sekund och hon tillsammans med resten av min familj ger mig den styrka som så väl behövs nu. Om 5 veckor är jag förhoppningsvis färdigutbildad. Det framkallar också både glädje och sorg.. har en tung resa till finland framför mig och jag hoppas verkligen att mina krafter håller i sig så att jag inte bryter ihop dagen då sanningen måste stirras i vitögat. Det gör fruktansvört ont samtidigt som tankar på hur det gick till lättar.. Jag vet att du har det bra där du är nu, men du saknas oss här på jorden. Vi håller hårt i våra minnen och en dag när det är dags, ses vi igen.
Valborgsfirandet i Helsingfors hjälpte Minna, korrevännerna och familjen till att göra dunderlyckad. Vilken Vappu-fest de har där alltså, Uppsala är inte ens i närheten.. Kändes skönt att inte behöva lämna Helsinki ensam, men det rev ordentligt och lämna mina älskade korrevänner och vackra underbara Helsinki.. I will be back for sure!
Jag har mycke, mycke  bilder som jag ska bjuda er på.. ni får ha tålamod med mig som vanligt.
På fredag ska jag till Kiruna för kort visit. TT12an it is, kommer ni vara där?

Kommentarer
Postat av: Teddy

I'll be there :D

2009-05-05 @ 23:10:14
Postat av: Anonym

Eehh, har du varit i Uppsala på valborg??

2009-05-06 @ 09:33:38
Postat av: Henna

Nej, jag har inte vart i Uppsala men Minna har och hon sa att det inte gick å jämföra!:) Vappu är en av de allra största händelserna i Finland under året, det är arbetarnas dag och alla går omkring (gammal som ung) med sina studentmössor och firar som aldrig förr. Tillåme statyer kläs med dessa hattar! Och sen 1maj är det ca 100000 picknickade finnar i samma park och firar, det var helgrymt!:) Ska bjussa på bilder inom en snar framtid!;)

2009-05-07 @ 17:31:24
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0