Reggaebusschauffören

Igår hade jag nöjet och träffa en väldigt speciell lokal kändis här i Umeå. Det var länge sedan jag såg honom, men så fort jag nu gjorde det åkte smilbanden upp. Den är nämligen så att här i Umeå har vi en alldeles speciell busschaufför. Han är inte som någon annan av våra lokala busschaufförer om man säger så, och jag tvivlar att det finns någon som är som han i resten av Sverige. Han går under namnet Reggaebusschauffören. Han kör oftast nattbussen, men igår körde han faktiskt bussen jag tog hem från skolan..dvs mitt på dagen. Han har reggaemusik på så hög volym att verkligen hela bussen gungar med till musiken och ingen kan undgå och höra den. Han har världens skönaste attityd, hur trevlig som helst och har ofta sina solglasögon på sig när han kör.. inte igår dock och han satt typ och blundade halva körvägen.. han sitter som en kung på chaufförsplatsen och tvärnitar varje gång han ska stanna och när tanterna ropar till av förskräckelse sätter han på "Don´t Worry, Be Happy" låten.. kungligt!:)
Besöker ni Umeå någon gång hoppas jag ni får nöjet att åka med denna speciella busschaufför. Det är svårt och beskriva han rättvist, men han är något alldeles extra.
Han har tom en egen tillägnad facebooksida under kändisar/offentliga personer. Sök på reggaebusschauffören så hittar ni honom, i nuläget har han hela 4114 fans där!!!!
Det är inte många som lyckas sitta utan ett leende på läpparna under färder med reggaebusschauffören vill jag lova!:)
Fler reggaebusschaufförer åt folket!!;)
 

Bilden är från reggaebusschaufförens fans facebook sida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0