Iskallt

Lägenheterna Bostaden har här i Umeå är iskalla. Iof kan jag bara tala för de två jag bott själv i, den ena på Nydala och nu på Carlshem. Iskallt. Ligger med två täcken och en varm älskling som håller om mig på nätterna för att inte frysa ihjäl. Elementen är jättevarma (just nu iaf när det är typ -20 ute..) men det är som att värmen inte sprider sig till rummen, eller som Kattas teori - de är för små. Hemma går jag ofta med tjocksockar, tjocka byxor, långa tröjjor och flecejacka för att inte frysa ihjäl. Helst har jag också ett täcke eller filt virat runt mig.
Katterna fryser också, Muppie ligger allt som oftast intill eller på datorn som är varm och Tindra ligger i en bädd som jag hängt på elementet i vardagsrummet och när vi är hemma och de kommer in till köket så ligger hon på kökselementet. Japp, på elementet. Det är hennes favoritplats här i världen. Där ligger hon och fläker ut sig och njuter av värmen..så söt :) Själv får man ta skållheta bad för att bli riktigt varm, antagligen därför jag älskar och bada. Hatar och frysa!


Tindras favoritplats!

Fotat av lillasyster med mobilkamera!:)



Kommentarer
Postat av: Julia

Tillägg: Bostadens lägenheter på Tomtebo är också SVINKALLA! (yllesockar är ett måste).

Skön sovplats din katt har hittat! Jag trodde åtminstone ni skulle ha elemtent med en sådan decimeterbred kant upptill, men icke! :)

2009-02-20 @ 15:56:23
Postat av: Carro

Ooaaj, det såg rikitgt obekvämt ut. :)

Donna ligger alltid på fönsterbrädan ovanför det varmaste elementet i vardagsrummet. Där är det rikitgt varm och skönt. Vi har också ganska kallt här, det drar från fönstrena. Men dom ska vi som tur är få bytta snart.

2009-02-20 @ 19:45:14
URL: http://carrofine.blogg.se/
Postat av: Henna

Julia: Ja Bostadens lägenheter verkar inte vara sådär höjdarvarma.. inte ens på Nydala där man betalar elavgiften separat kan man få det varmt.. :(

Haha.. Jo, tindra är lite knasig.. men vad gör man inte för lite värme?;) Söt är hon iaf!:) Din hund fryser inte i eran kalla lägenhet?:)

2009-02-24 @ 19:27:20
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: Henna

Carro: De är finurliga kissekatterna..undrar hur mkt deras päls värmer eg? De kan ju springa utomhus utan och frysa iaf, men verkar såklart föredra värme..

Våra fönster drar också och väggarna är verkligen iskalla så när jag sover har jag flera täcken runt mig för att inte komma i kontakt med väggen som jag ligger närmast, har vaknat av chocken av kylan ett antal gånger när jag råkat vidröra den nämligen! KALLT!

2009-02-24 @ 19:29:52
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: heli

mästerfotografen herself ; )

2009-02-25 @ 17:11:44
URL: http://helipiw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0