Hemkär

Tredje dagen denna vecka som jag planerat att gå och träna på IKSU men det inte blitt av. Träningskläderna har släpats med till skolan och peppet har infunnit sig på morgonen. Men ju närmare tiden till avgång mot IKSU kommer.. ju närmare tiden för att skolan ska sluta kommer, desto mer misspepp får jag. Huvudvärk, trötthet och illamående har varit mina argument till att slippa träningen. Och fine, jag har mått lite upp å ner denna vecka. Antagligen för att röda veckan början imorgon och jag brukar må illa redan en vecka innan.. men jag undrar ändå inte om jag är lite hemkär för tillfället? Jag längtar hem hela dagarna just nu. Jag vill bara hem, fortast möjligt. Om drygt 2 veckor ska jag åka till Helsingfors för och vara där i 2 månader och jag undrar om det inte är detta som i grund och botten gör att jag bara vill vara hemma så mycket som möjligt just nu. Inte så att jag vill göra något speciellt hemma utan bara vara. andas. fundera på det som komma skall. förbereda mig mentalt för avfärd. nosa på mina pälsklingar som jag kommer sakna något så oerhört och bara vara still i en varm, trygg och go teddyfamn. Det är faktiskt det jag vill just nu. Inte vara på IKSU och svettas. Jag vill bara vara hemma.
Men imorgon "SKA" jag till IKSU..




Kommentarer
Postat av: Linnéa

ja, bra prioriterat!

jag har också aktat mig för iksu de senaste veckorna och oftast skyllt det på en ihållande förkyldning :)

Postat av: Henna

Linnea: Haha, bra att jag inte är ensammen om att fly IKSU för tillfället!;) "Skulle" ju dit idag med.. troru det vart av? Nope, inte för fem öre.. duktigt, bra tänkt, mycket bra..

2009-02-19 @ 23:21:51
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0