Halsfluss

Igårkväll fick jag hög, hög feber.. 40 grader.
Halsen gjorde så ont att jag inte visste jag skulle ta vägen.
Tog en värktablett som knappt hjälpte för jag vaknade gång på gång av smärtan.
Klockan 5 imorse gick jag på toaletten och gapade framför spegeln.
Halsen var täckt av stora vita blåsor.
Ringde sjukvårdupplysningen som sa halsfluss och gav mig en tid hos läkaren.
Läkaren konstaterade detsamma och gav mig en 10 dagars penicillinkur.
3 kåvepenintabletter om dagen ska jag ta.
Får absolut inte gå ut förrän absolut tidigast på fredag.
Smittsam är jag.
Halsen gör otroligt ont och den höga febern vill inte släppa mig.
Att svälja och prata gör galet ont... :(
Tur att jag har världens bästa Teddy som pysslar om mig,
Jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Teddy

Anytime sweetie :)

2009-02-03 @ 16:10:57
Postat av: Britta

Usch, halsfluss lät inte alls kul!

Hoppas antibiotikan gör sitt jobb så du blir frisk snart!

Kram

2009-02-03 @ 19:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0