Kiruna

Bilturen från Umeå till Kiruna började i en snödimma mellan Ume och Skellefte, vi såg inte många meter framför oss och susade inte precis fram i snabbt tempo i dimman och halkan.. efter Skellefte lättade de dock upp och i Luleå stannade vi på Kulturens hus för att Ted skulle spela där med Royal Jester, läs recension på : http://www.kuriren.nu/noje/artikel.aspx?articleid=5196078 :) Därefter vart det en snabb burgare på donken före fortsätt färd till Kiruna.. typ 02.30 var vi äntligen framme!

Nu befinner jag mig alltså i ett vintervitt Kiruna.. snön vräker på så det räcker å blir över, som vanligt :) Termometern igårkväll stod på -17 när jag och Ted gick på en promenad i Tuolluvaara. Vi spanade in skolan jag gick i 5an och 6an och pratade gamla minnen tills Teds fötter sa ifrån, converseskor är inte så lyckat i Kirunakylan :)

Igår var jag också på stan med mamma och lillasyster. Stan var ovanligt tom, men det kan ju också berott på att det var söndag och lönen kommer först senare denna vecka? Såg dock en hel drös välbekanta ansikten, som man alltid gör när man är här på visit.

Imorgon ska vi kanske bege oss på en dagstur till Narvik och julshoppa lite och mysa. Narvik är en liten men mysig stad en 2timmar bil från Kiruna, kul och åka ti Norge en snabbis också! För övrigt tar vi det mest lungt, njuter av ledighet och god mat :)


Kommentarer
Postat av: Teddy

kallt :p ja hade ju två par strumpor på mej iaf :p

2009-12-21 @ 13:11:58
URL: http://www.myspace.com/mylastescapeband
Postat av: Minna

Låter som ni har det super mysigt där! Hälsa ALLA från oss! God Jul!! Puss och kram

2009-12-21 @ 15:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0