Vart bär det av?

Idag har jag och Julia varit och diskuterat med Bertil, som är en lärare på skolan som har hand om alla internationella frågor och vfu-(verksamhetsförlagd utbildning) vistelser.. Anledningen?
Jo, såhär är det.. i termin 1 fick jag höra talas om att det är möjligt att göra en av sina praktikperioder på Teneriffa på en svensk klinik som finns där.. fick också rådet att anmäla mig redan då inför framtida praktiker, då dessa platser är eftertraktade.. sagt och gjort.. mailade Teneriffa och fick besked om att jag och Julia blivit uppskrivna på vår 8 veckors praktik i termin 6..
Idag skulle vi då diskutera detta med Bertil då termin 6 närmar sig med stormsteg och vfu:n i och med det.. Beskedet om att avtal saknas med Teneriffa fick vi och detta betyder att vi inte kan räkna med resebidrag och bostadsbidrag från skolan om vi åker.. pröjjsa både boende och resa känns lite saftigt..fattig student som man är.. vi fick iaf rådet att kontakta margareta på vår skola för och se om hon har koll på nå bidrag vi kan söka.. mail till henne har nu skickats och vi väntar på svar..
Att göra praktiken i västerbotten (skolan enda alternativ i Sverige) känns inte särskilt kul.. för att jag vet att jag aldrig kommer få en plats i Umeå då jag hade turen att få min 5 veckors praktik här.. vilket betyder att jag kommer typ hamna i Malå eller Kramfors eller något annat hemskt....
Men nu var det ju så att skolan har avtal med andra platser än Teneriffa... Exempelvis Belgien, Danmark, Norge och Finland.. och diverse olika städer i dessa länder givetvis.. Bryssel i Belgien och Trondheim i Norge.. i danmark kunde man vara i Århus, vilket tydligen skulle vara jättebra (intressant)..i Finland var det tal om bla Helsingfors.. detta låter väldigt lockande tycker jag.. Där talas både svenska och finska och staden har jag inte besökt sen jag var liten knodd, men jag minns att jag tyckte det var vackert där.. å tivolit var awesome ;) 2-3månaders praktik i Helsingfors om Teneriffa inte blir av..? Det tål och tänkas på... vad tycker ni jag ska göra?


          
                               Teneriffa?


           
                              Helsingfors?


           
                                    Malå?..:(


           
                                 Trondheim?

Kommentarer
Postat av: Teddy

Helsinki :D

2008-10-13 @ 20:57:06
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0