Medhjälpare till en våldtäkt?

Gårdagen var underbart mysig!

Vi började med att trampa ner till vattnet vid Strömpilen där vi låg och njöt av solen och värmen. Efter ett tag kom syster  och systerson så då fick vi busa med lilla M igen, Han är så söt då han får syn på en fågel för han börjar själv  flaxa med armarna då :) M tyckte Teds nycklar och urdruckna McDonald´s kaffemugg var delikata och dem mumsade han en hel del på.. haha :) Sen handlade vi med syster och M på maxi.. Jag och Ted sprang också in på systembolaget och inhandlade diverse alkoholhaltiga drycker.. När vi kom hem gjorde vi oss i ordning... marinerade kycklingfilén, champinjonerna och majsen och promenerade till Maja & Jon på New Valley Heights där vi grillade och bjöds på Sangria och kladdkaka.. Vi umgicks och hade jätteskoj och det vart en hel del Guitar Hero och alkholhaltiga drycker under kvällens gång:)

Vid 2 tiden fick jag akut behov av ostsås så då började vi traska mot baloo grillen, i förhoppning om att det skulle vara öppet.. men det var det inte :( Nåja.. det var skönt väder och jag åkte linbana och vi klättrade i ett stort klättertorn på vägen hem.. vi gick också genom skogen där vi hittade en rastplats vi inte varit vid förut.. där fanns bla bord och stolar helt  gjorda i någon form av sten.. de såg läskiga ut..

Vi såg också en jättesöt igelkott på vägen hem.. det fick mig och minnas en dag för typ 2år sedan, då jag fortfarande läste psykologi. Vi skulle ha psykologitenta på östra paviljongen och jag och Ida brukade träffas typ en timme före tentan började för och förhöra varann. Den här morgonen var jag där först och de hade fortfarande inte öppnat dörrarna, så jag satt på en parkbänk utanför och bläddrade frenetiskt i mina psykologiböcker i förhoppning om att hinna lära mig  något vettigt till tentan sådär i sista minuten.. Jag blev störd i mitt läsande ganska fort av att jag hörde prassel från buskarna intill där jag satt. Nyfiken gick jag för och se vad som prasslade och såg då en liten söt igelkott som trasslat in sej i en plastpåse.Tyckte såklart synd om den och tog bort påsen för att igelkotten inte skulle sitta fast, samtidigt som jag tänkte ett och annat dumt om folk som slänger plastpåsar i naturen som djuren sedan fastnar i. När jag avlägsnat plastpåsen fick jag syn på en till igelkott som var mycket större än den andra. Glad för att ha släppt igelkotten fri satte jag mig för och fortsätta nöta psykologi men det tog inte länge förrän jag hörde konstiga ljud från buskarna igen. Nyfiken som jag är reste jag mig såklart upp för och kika vad det var som lät. Och vilken syn det var! Den lilla igelkotten som jag "räddat" försökte fly för livet från den stora igelkotten som antagligen stått och lurat på den mindre då den var intresslad i påsen. Jag fann ingenting jag kunde hjälpa den mindre med så jag satte mig för och läsa igen, men det tog inte länge förrän ljuden från igelkottarna höjdes och jag gick åter till buskarna för och se vad som stod på.. Den stora dumma igelkotten våltog den mindre som försökt gömma sig i plastpåsen för och sedan försöka springa sin väg. Det var tydligt att den lilla igelkotten inte alls ville vara med om detta otäcka som den store igelkotten tvingade den till. Vilken skit jag kände mig som då. Skyldig för medhjälp till våldtäkt. Ofrivilligt dock!!! Den lilla kanske inte alls satt fast, den kanske visst kunde komma ur plastpåsen själv om den ville det men i nuläget gömde den bara sig.. hur det  egentligen var med den saken vet jag ju inte.. :( 

Än idag funderar jag ibland på detta.. hur gick det egentligen för den lilla igelkotten? Kanske var det den vi såg igår? Det skulle inte förvåna mig eftersom igelkotten vi såg igår sprang för livet då den fick syn på oss (den kanske kände igen mig??!!!)...



                     

Kommentarer
Postat av: annelie

haha stackars igelkott! ;)

2008-07-19 @ 20:24:40
Postat av: Minna

Hahahah!

2008-07-21 @ 00:23:29
Postat av: Henna

Uäää..jag är en hemsk människa!!!:(

2008-07-22 @ 11:52:50
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: heli :)

HAHAHAHA, men syster då! x)

2008-08-07 @ 21:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0