The ring

Såg ni The Ring som gick på kanal 5 igår? Jag minns när jag såg den allra första gången. På bio. Det gjorde så ont. I själen, i hjärtat och hela kroppen. Då bodde jag fortfarande hemma och hade en STOR TV intill sängen, vilket inte var så roligt efteratt ha sett The Ring på bio...
Varför utsätter jag mig för det här? Jo, jag kan inte låta bli. Jag har en dragningskraft till läskiga/jobbiga filmer. Älskar och se dem och bli riktigt vettskrämd. Men sen när natten kryper på så blir jag så galet rädd. Mår dåligt hur länge som helst och kan inte sluta tänka på det.
Jag hade mardrömmar ett år efter att jag såg The Ring för första gången. Det är den värsta filmen jag någonsin sett alltså. Men igår när jag såg delar av den tyckte jag att den inte var så jobbig. Efter att ha sett den sisådär 1000 gånger (Åjo..har den på film hemma vettni, man ska pinas). 
Då jag köpte filmen så mådde jag dåligt bara av och se fodralet. Jag vet ju vad den innehåller..
När jag flyttade till lägenheten jag och Ted nu bor i bodde jag först själv. Jag gömde The Ring filmen längst ner bland mina andra filmer. Ändå mådde jag dåligt över den. Varje gång jag gick förbi den gick kalla kårar längst ryggraden och när jag skulle sova så kunde jag ändå känna dragningskraften från filmen i rummet intill. Jag är sjuk, jag vet. Besatt kanske? (Besatt är också en film som jag tycker om och kanal 5 visar den på söndagkväll om jag inte minns helt fel ;) )
The Ring 2 var inte så bra.. men jag har större förhoppningar på The Ring 3 som jag väntar på nu.. den skulle haft premiär i år men det har skjutits fram ett år så förhoppningsvis får jag se den på bio 2009... å sen må dåligt ännu ett år..


                               


Kommentarer
Postat av: Teddy

knasboll skrutt ;p

2008-07-11 @ 12:07:20
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: julia

asså darling, har du förhoppningar på the ring 3? njaaa börjar det inte bli lite uttjatat med en liten tjej i nattlinne å mörkt hår framför ansiktet?...fan det finns inga bra skräckisar längre, d var bättre förr..

2008-07-11 @ 12:36:08
Postat av: Carro

Ha ha jag känner igen mig i det att se filmer man egentligen inte vill se. Jag har en hatkärlek för filmer med psykon som sprättar upp folk och torterar. Hostel t.ex. Äcklig, hemsk och skit jobbig film men ändå var jag tvngen att se den. Jag mår illa men kan ändå inte slita blicken från tv:n. Igår kväll såg vi The devils rejects. Jag har sett den förut och det är en av mina favvo filmer även om en del scener blir lite väl jobbiga att se. :) Av nån anledning ser jag alla såna där "tortyr splatter" filmer trots att dom är svin jobbiga att se. :) Menjag måste rekomendera att se "The House of 1000 corpses" och "The devils rejects". Det är 2 filmer som hör ihop och det är Rob Zombie som gjort dom. Svin jävla bra! :)

2008-07-11 @ 13:30:28
URL: http://carrofine.blogg.se/
Postat av: Henna

Julia: Den dagen jag säger att det var bättre förr känner jag mig riktigt gammal :P Klart jag har förhoppningar på The Ring 3.. hoppet är det sista som lämnar människan jöe!!

2008-07-13 @ 19:15:35
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: Henna

Carro: Kul med rekommenderade filmer, har faktiskt inte sett de filmerna - skall åtgärdas när tid ges!!:) Hostel är riktigt vidrig.. man får inte precis lust och bo på hostels när man ser den, men i USA ska vi ju göra just det.. gulp. tänkte jag inte på.. :S

2008-07-13 @ 19:18:01
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0