Förlåt..

Förlåt att jag vart så dålig på att uppdatera.. det ändras dock imorgon när svärmor åker.. då kommer jag inte vara sysselsatt hela dagarna längre (antar jag..) Vi har pysslat med så mycke nu när hon varit här.. vi har fikat, varit på stan och shoppat, fikat, varit på bio, fikat, ätit på olearys, fikat.. etc..
Jag bakade bullar i förrgår.. gjorde efter Leila´s recept, hon på TV ni vet? Blåbärsbullar - de vart delikata.. :) Bullar och fika varje dag har satt sina spår.. speciellt då jag inte kunnat träna då jag fortfarande inte är frisk.. Inte hälsosamt och ha svärmor på besök.. men ack vad  trevligt och GOTT! :)               

                  

Tiden rinner iväg fort, fort nu.. bara 1½ vecka kvar tills vi åker till LA (ohh, vad jag tjatar..)!! Paniken börjar infinna sig, Vad ska jag ha med mig? Tänk om vi missar planer vi ska byta till i Atlanta då vi bara har en dryg timme på oss och byta?? Gäller mitt pass med 100% säkerhet?? Hur mycket pengar kommer gå åt? Tänk om jag glömmer biljetterna?? Sånt gör mig galen. 

                     

Har beställt böcker på cdon.com.. för och har något att läsa under flygturerna och strandläsning såklart.. bland annat dessa hamnade i shoppingkorgen:



Någon av er som läst någon av dessa?


Kommentarer
Postat av: Erica

Det kommer att gå åt en JÄVLA massa pengar i alla fall! :) Vi kom hem i fredags och jag är fortfarande helt laggad.. vaknar 5 varje morgon, usch! Vi var i LA i en vecka.. och sen flög vi upp till Portland och därefter Vegas. Det var grymt! Bra att ni är i LA i två veckor.. det blir lite stressigt med bara en om man vill hinna se allt då en aktivitet tar hela dan.. då man måste sitta i bil så himla länge då man ska nånstans. Jäklar vilka avstånd och vilken trafik det är. Ett tips är att ni hyr en gps också tillsammans med hyrbilen. Den var nämligen vår bästa vän där nere.. och trots att man hade en körde man fel ibland! En dag hyrde vi cyklar nere i Huntington Beach där vi bodde och cruisade en bra bit efter stranden. Kan jag verkligen rekommendera! I Huntington finns ju också det så kallade "Surfers Paradise", med en MASSA surfbutiker med märken som Roxy, Volcom, Hurley etc.. det är billigt som tusan nu där nere.. perfekt för shopping. En t-shirt kostar max 25 dollar (=150) spänn. Samma tröja hade kostat ca 400 hemma! Åhh.. vad jag vill tillbaka och shoppa mer! Både Disney och Universal tog en hel dag att besöka vardera.. trots att vi hade sådana "front of the line pass" på båda ställena. Det kan jag också rekommendera att ni skaffar om ni inte har lust att köa över en timme inför varje attraktion.. Det blir dyrare men det är det värt! Annars behöver man nog två dagar på varje nöjesfält om man vill hinna köra igenom allt. Och jag tror att man ska unvika båda ställena under helgdagarna. Det var nog mycket folk när vi var där på en vanlig veckodag.. På Universal kör ni också den guidade bussturen så får man se många coola inspelningsplatser.. man känner igen mycket! Hoppas ni får det så skoj nu..! kram

2008-07-16 @ 05:35:57
Postat av: Henna

ÅÅåhhh.. det låter ju galet underbart!!!:)

Synd att man är fattig student bara.. men ett å annat ska man väl ta sig råd med :)

Vad hade ni för väder där nere? Svårt och veta om man bara ska ta med sig klänningar eller även ta med sig nå byxor.. :/ Ni verkar då haft en toppen resa iaf :)

Kram!

2008-07-16 @ 12:15:26
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag är ju också fattig student!!! Desto mer svider det nu i plånkan.. Angående vädret.. På dagarna var det varmt! Men när vi var där var det en lite "kallare" period just den veckan.. på morgonen kunde man ha shorts, men gärna en tröja... samma sak på kvällarna.. Mitt på dan var det typ 25. Byxor använde jag bara en del kvällar. Fast jag gissar att det kommer att vara kanonhett när ni åker dit. Jag reste i ett par brallor.. och hade med mig två par. Jag hade klarat mig med ett! Sen är det ju bra att ha med nån varmare tröja också. kramen

2008-07-17 @ 22:40:20
Postat av: Henna

Erica: Tack för uppdateringen, gör packningen lite lättare hoppas jag! ;) Jobbigt de där me pengar.. vet ju inte hur mycke de kommer gå åt till mat å sånt :S nåja.. de får lösa sej :) Kram pårej!

2008-07-17 @ 22:59:20
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0