Torsdag

Om jag bortser från tandläkarbesöket som jag berättade om i föregående inlägg har jag haft en ganska bra dag. Väldigt lång dock. Kom hem för en halvtimme sen ungefär och har då vart på skolan hela dagen. Efter att jag och Britta avslutat dagens C-uppsats slit så åt jag min medhavda middag och däckade på en av bänkarna i skolan. Sååå trött. Behövde min powernap på 10-15min för att orka med föreläsningen som vi i FSAstud ordnade tillsammans med ATUM. En föreläsning som handlade om dolda handikapp efter skalltrauma. Intressant.

Hemma nu. Ska krypa ner under täcket och läsa ett till kapitel ut New Moon innan jag somnar. Men,  ni skulle sett mig igår. Där låg jag i ett hett bad och läste medan tårarna sprutade. Jag grinade och grinade och det var länge sen jag grinade så mycket som jag gjorde igår. Hela själen värkte och jag ville egentligen bara kasta boken hårt mot väggen. Så ledsen och upprörd var jag. Men jag kunde inte sluta läsa. Och kan fortfarande inte. Det måste bli bra igen. Det bara måste det. Och just nu läser jag i ett rasande tempo, jagar efter att allt ska ordna sig. Jag är inte normal när jag är såhär fängslad av en bok. Haha. Ni skulle skratta gott om ni såg mig. Och era farhågor om att jag lider av diverse psykiska åkommor skulle besannas!;) Som jag skrattar, gråter, pratar och gestikulerar när jag läser.. haha.. jag skulle nästan vilja se mig själv göra det. Eller nä. Inte det heller :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0