Det luktar vinter..

Slog upp balkongdörren för och få en nypa frisk luft såhär på kvällskvisten (har pluggat nästan hela dagen så frisk luft var välbehövligt!)... och vet ni?.. det luktar vinter!!!
Svårt och beskriva den doften, men kommer man från Kiruna som jag gör så vet man hur kyla luktar. Konstig, jag vet. Men det är ju bara 10 augusti, det ska minst vara slutet på september före vinterdoften ska dyka upp! :(
Ted såg ett stjärnfall nyss, det fick mig och tänka på en underlig natt när jag gick 2:an (eller var det 3:an?) på gymnasiet. Våran NK lärare sa att vi skulle gå ut ett visst datum och klockslag (tror det var typ 03.00), det var mitt i vintern och ca -30 utomhus nattetid, och ut gick jag. I mina mjukiskläder och trötta ögon. Men vilken syn. Tusentals stjärnfall på samma gång, hur länge som helst . Det var mäktigt och jag vet inte hur länge jag stod ute och beundrade stjärnorna men jag minns att jag kände mig extremt liten just då..
Undrar om jag någonsin kommer få se något liknande igen?
               
                       

Bild från covart.info

Kommentarer
Postat av: Heidi

När jag läste detta inlägg var jag direkt tvungen att ropa på Oskar så att han också fick läsa. Lite läskigt var det allt! Igår kväll när han öppnade balkongdörren sa jag nämligen direkt: - Det luktar vinter!!!

2008-08-11 @ 09:11:18
Postat av: Henna

Haha..då var jag inte ensam om och känna doften av vinter!:) Komiskt :)

2008-08-11 @ 11:37:42
URL: http://hennah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0